"Je to nevyhnutné," povedala šéfka spoločnosti Clotilde Delbosová
s tým, že vzhľadom na súčasnú neistotu a zložité podmienky nemá firma
inú možnosť, ak sa chce vrátiť k zisku a zabezpečiť si ďalší rozvoj.
Automobilka oznámila za minulý rok prvú celoročnú stratu za posledných
10 rokov a navyše, jej situáciu prudko zhoršila pandémia nového
koronavírusu, ktorá od polovice marca na niekoľko týždňov zastavila
výrobu a predaj. Renault okrem toho dopláca aj na škandál spojený so
zatknutím bývalého šéfa aliancie Renaultu s Nissanom a Mitsubishi
Carlosa Ghosna, ktorý ešte zvýšil spory v aliancii. Ghosna zatkli v
Japonsku koncom roka 2018, v závere minulého roka sa mu však podarilo z
krajiny utiecť do Libanonu.
Renault uviedol, že reštrukturalizačné opatrenia, ktoré zahrnujú okrem
prepúšťania aj presunutie na iné pozície v rámci firmy, sa dotknú takmer
10 % pracovnej sily. Z plánovaného prepúšťania takmer 15.000 ľudí by vo
Francúzsku malo prísť o prácu 4600 zamestnancov, informovali agentúry
AFP a Reuters. V súčasnosti má automobilka takmer 180.000 zamestnancov v
39 krajinách sveta.
V domovskej krajine plánuje Renault zatvoriť alebo reštrukturalizovať
štyri výrobné závody. Náklady chce automobilka znížiť aj prostredníctvom
redukcie počtu dodávateľov či zmrazením plánov expanzie v Rumunsku a
Maroku.
Celková výrobná kapacita spoločnosti klesne v nasledujúcich štyroch
rokoch zo súčasných 4 miliónov na 3,3 milióna áut, pričom firma sa
plánuje zamerať na elektromobily a menšie dodávky. Renault zároveň
rokuje s vládou, ktorá v ňom kontroluje 15-percentný podiel, o
podmienkach záchranného úveru v hodnote 5 miliárd eur.